Berehat Sebentar Bersama

Tuesday, May 31, 2011

Donut ubi manis..


Hai momies...Skrg aku mau buat donut ubi manis hasil baki puree ubi manis yg kurebus tadi..Nie paling simple dan senang utk kita mamam dgn anak2 di waktu petang..



Nie hasil puree ubi yg berlebih, kalo bukan ada bby yg mkn, masa rebus ubi, sila letak sikit garam supaya sedap tu donut..Tp kan aku buat puree, so x ada garam la time menstim...Kalo ada lebih puree lobak lagi bagus tau..wah..sedap utk bby dan mamak bby mamam..(menangis Big Apple Tenguk Donut nie..lgsung x blh kasi komersialkan..ha..ha..)


masukkan tepung gandum..sampai rasa2 blh diuli lah..


aku buat panjang2 lepas tue sambung jak tepinya..mau cepat sbb lapar sudah askar2 aku..jd tidak cantikla..ada kecil, ada besar..ha..ha..


Goreng...


tara...siap..utk urg dewasa mcm kita, blh tabur gula dikisar halus...utk anak2 aku x perlu sbb nie donut btl2 segar dan manis..ha..ha..TerBaek Dari LadanG..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...