Berehat Sebentar Bersama

Sunday, May 1, 2011

UDANG GORENG BERSALUT...

Nie kali aku terpaksa masak udang goreng bersalut sbb Hby aku kepingin...esh..nasib ingat takut dia kempunan...Sudahlah time tu aku tensen dr sekolah..Tp ingat2 pun buat bacat saja...Bagus aku memasak..

k..mcm biasa, sediakan udang yg sudah dibuang kepala dan kulit...tinggalkn ekornya jak..

tumbuk bwg merah, putih dan halia,

perap bersama serbuk kari dan kunyit serta garam sikt..

(perap 2 minit cukup la tue)



Sediakan tepung penaik Blue key dan letak air, serbuk lada putih, sikit serbuk kari dan sikit garam..

( buat mcm tepung goreng pisang ya..)


Celup udang...


sediakan minyak, sudah panas masukkan la udang tue...

Lepas warna kekuningan....blh diangkat...




Sedia utk di hidang...Anak aku ipan suka mkn + mayonis


selamat merncuba............

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...