Berehat Sebentar Bersama

Friday, August 26, 2011

Kalo la Aku Kaya...

Salam...

Akhir Ramadan nie penuh dugaan..

2 hari aku x up datekn blog sbb bz banget...

Bz + Bacat..

Sabar tetap jd pegangan ku...

Terus terfikir "kalo la aku kaya..."

 1=>  Aku mau cuti tanpa gaji...Sbb aku mau besarkn ank2ku sambil biz kecil2an..

Tp apakan daya, semua cuma angan2 yg tertutup atas "hutang" yg beribu2 lemon...ha..ha..

Dlm 2 hari yg bz nie, aku di beri pilihan tuk mengajar sesi petang next yr...

EMs..bukan aku x mau ambil pengalaman mengajar tahap 1, cuma aku betul2 x dpt adjust masa utk jadual kerja lokung ku yg akan angkat buah di waktu petang...

Bila disebut DG 44, aku bukan tidak mau 'duit lebih'...tp jika menjejaskn penjagaan anak2ku..Biarla aku korbankan DG 44 tue..Tunggula ank2 besar sikit...Kesian betul durg...Setakat aku mau kejar pangkat dan duit....Biarlah aku beralah utk lepaskan dari durg terabai...Sedih? Ems..Tidak la...Perasaan utk besarkn ank2 lebih menguasai aku dari duit dan jawatan..Cewah....

Bila aku kursus d PKG dan jumpa salah seorg pegawai ( kami memang kenal lama sbb mengajar d OUM)..

Kesian tgk dia ke hulu ke hilir bz ..Anaknya dijaga oleh ibunya..."X..tukarla ko ke sekolah, sekurangnya ankmu x terabai..Kesian dia kalo ko bz mcm nie.."Luahan ikhlas antara seorg kwn yg lama.."Fara, kalo pun aku balik ke sekolah, aku mau betul...tp apa gunanya kalo aku masih jadi DG 41?"..Aku speechless..Mungkin situasi kami berbeza.."keadaannya" memaksa dia meninggalkan anknya yg sedang sakit jantung..Sbb dia seorg ibu tunggal..Kesian betul aku tgk dia..Dia terpaksa oleh keadaan..Ibu mana x mau tgk ank membesar di depan mata...?..Dan dia masih mengajar d OUM utk mencari sedikit kelebihan utk anaknya..

Aku?...Akan ku panjangkan lagi cuti jaga anak ku di OUM utk tahun depan..Bukan x mau duit, aku x mau berkeceramuk mengajar sambil fikir anak di rumah..Oh..Tidak..Byk aku lepaskan..Kalo ingat aku sudah blh ikut program master dgn 50% diskaun..(sbb mengajar d OUM lebih 5 tahun..)..pun aku tunda la jua..Semata2 utk ank2ku..Biarla kami mkn dgn apa yg ada ini ..Pakai apa yg ada dan mampu..Telan liur tgk urg mkn angin jauh2..Cukup la dgn melihat ank2ku sihat dan memberikan terbaik utk pembesaran durg nanti..Kalo rasa sesak, blh la aku berjualan kue sikit2 kan...:)


Having children was my choice. I gave up things, & went without for them. I regret nothing. My life was, is and will always be, all for my children. Copy & paste this if you are a proud parent who will always put your children first & never last!!!! 






         dipetik dari  blog seorg teman..




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...