Berehat Sebentar Bersama

Sunday, August 14, 2011

Agar-Agar Simple..

Salam Ramadan ke 14...
Seperti yg aku janji pada entry kemarin, aku akan bg entry memasak agar2 paling simple sbb aku memang malas mau buat yg byk aturanya..he..he..


Nie rupanya kalo sudah di potong..


Masukkan 4 gelas air, 3 gelas susu cair, 2 serbuk agar dan gula..
..Gula ikut rasa lidah..aku sengaja letak sikit jak gula..


Bancuh 1 sudu 1/2 tepung kastad bersama 3 sudu air..


Masukkan dlm bancuhan agar-agar dan didihkannya..
Tunggu la ia mendidh dlm 3 minit la..



Loyang yg aku memang sejukkan dlm frezer b4 tuang adunan agar2...Supaya senang dikuarkn nanti dan cepat sejuknya..

Tidak sia2 aku beli gadget nie di pasar dengan harga RM4.00 jak..
Yg kecik tu dlm RM2.50..



Last sekali aku umban jak bekalan cincau dan agar2 kosong yg aku buat utk air bandung time puasa nie..semua homemade tau..kalo malas, beli jak yg ada dikedai tue..kalo ada cendol pun lagi cantik tau...




Selamat mencuba...

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...