Berehat Sebentar Bersama

Wednesday, November 23, 2011

Aiskrim Buah Homemade

Salam..

Kali ni aku mau cuba buat homemade aiskrim yg mudah yg aku belajar dr Grup Homemade..
Of coz dr Guru Besarnya la..:)

Saja buat sbb tiap kali aku bg buah + yogurt, Ipan x mau makan..


Ni puree mangga iaitu lebihan time buat kentang putar bergravykan mangga kemarin.
Yogurt Asli yg tiada campuran gula dan memang berlemak..
Tiada yogurt utk Baby di Tawau ni..Habis satu Tawau aku tawaf..
So aku guna jak la ni..


Campur jak yogurt dlm puree mangga..Gaulkan sebati..


Masukkan dalam tempat aiskrim..
Ni adik aku Amoy yg beli di Daiso..RM5 satu set..


Sedia untuk dibekukan..

Aiskrim ni blh dibagi seawal umur baby 8 bulan..


Ipan mamam aiskrim ..tidak sempat mandi sudah depan peti ais menangis mau aiskrim..

Selamat Mencuba..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...