Berehat Sebentar Bersama

Tuesday, November 8, 2011

Udang Butter

Salam...

Kali nie aku mau tambah nota memasak aku..

Udang masak butter..

Masak sbb lokung yg kepingin..x tau la aku, byk betul dia KEPINGIN..:)

HA..HA...

Mcm biasa, aku tunjuk dulu hasil...



Rasanya semua org pandai masak, aku jak ni kebaruan baru mau belajar..ha..ha..


Bahan:
 udang basah
kuning telur
daun kari
butter
garam, perasa, gula, serbuk lada sula (bahan2 perasa)
bwg putih dicincang halus dan sedikit lada dihiris2..(mau pedas guna cili api)

(aku x spesifickan quantiti sbb masak main antam2 jak)..




Mula2 aku tumis guna sedikit minyak udang yg telah dibuang kulitnya sehingga masak dan angkat & letak di  piring dulu..




Cairkan butter utk kita menumis kuning telur yg telah kita gaulkan..
Tuang sedikit-sedikit sambil tangan tanpa henti menstirkan bancuhan telur tadi..ha..ha..




Sikit2 jak kita tuang hingga habis semuanya..


Masukkan stok ayam..
(Wah nasib di rumahku sentiasa ada stok ayam)
untuk sesiapa masih konfius buat stok ayam, sila rujuk di Dapur Mama C Mimi..




Masukkan daun kari..
tambahla semua bahan2 perasa..



Masukkan udang yg kita telah goreng tadi dan akhir sekali kita masukkan oat ke dlm masakan kita tadi dan gaul sehingga sebati..






Tara..Siap dan sangat mudahkan...

Apa yg Penting???

Sedap & Maveles...

Selamat menCuba...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...