Berehat Sebentar Bersama

Thursday, July 28, 2011

Puree Keledek PurPle & Puree Papaya..

Saja buat post edisi pra ramadan..
cewah..begaya jua ba..

Nie sebenarnya aku terpaksa tau sbb ada sebiji papaya besar yg masak ranum atas meja..
mau tidak mau, kuatkan jua hati pigi buat puree dari membazir kan...

Disamping aku menambahkan lagi bekalan2 puree utk puasa nanti..





Nah..besarnya la ba nie..aku buat puree 1/2 jak..

1/2 letak di aisbuk utk mamam2 bila bosan..


potong dadu dan stim...


Blend hingga halus la..x payah letak air sbb memang lecak sudah nie..

Sementara tunggu sejuk, aku mengupas ubi purple nie..

yang nia memang aku beli sbb ubi manis di kebun x ada..baru jak ditanam..beli sikit jak..dlm seplastik..RM2.00



Potong dadu dan stimkan..ops..x lupa cuci dulu ya b4 stim..


Blend halus..


Gambar dekat sikit supaya nampak kepurplean ubi ku..he..he


Puree papaya..

 Siap dipakingkan..;)


tara...bekalan utk Ramadan al mubarak...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...