Berehat Sebentar Bersama

Sunday, July 10, 2011

BuBur + Puree lobak+kentang+kurma bersama bilis rebus


Salam...

Lama aku x buat entry baru pasal solid food nie ba..
bukan apa, malas melanda semenjak laptop angkang....
terpaksa naik ke bilik komputer di bilik tingkat atas..

So....today mau share buat bubur nasi yg disukai si kembarku...


mula2, aku rebus sedikit ikan bilis yg sudah bersih bersama bawang besar..(apa2 bwg pun ok ba..)
bila air sudah mendidih, baru masukkan labu yg dipotong dadu..

bila suda masak, aku masukkan semua rebusan tadi kedalam puree bubur kosong dan panaskan seperti biasa..

last sekali aku tambah puree ubi manis, puree lobak dan puree kurma...


Gaul bersama time panaskan semua puree ini..

blendkan bila sudah sebati..

dan sesiapa mau tapis lepas blend pun boleh juga...

Tara..
Nie paling Kembar suka makan biarpun sekarang kembar sudah 1 tahun 2 bulan..Ada rasa sikit sbb aku letak bwg dlmnya..

Nie sebagai pilihan utk momies yg tidak sempat sangaikan ikan bilis..

Rasa bilis akan lebih terasa dari bilis yg disangai..

Selamat mencuba..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...