Berehat Sebentar Bersama

Tuesday, April 26, 2011

Potato Baked


Seperti Biasa, aku terpaksa jua rajinkan diri try apa jua resepi utk si Ipan yg kurang nafsu makan nie..Kali aku try potato baked yg aku belajar dr kwnku masa aku makan di rumahnya..Dilehar aku sedap jak masa tue..entahla try jak lah yg penting dia makan dua sudu sudah cukup bagi aku..kalo lebih lagi bagus kan,,,
bahan2 yg perlu ada...

Hiris kentang macam nie 

Bawang pun di hiris 2

rebus kentang, lepas tue rebus lagi bawang
susun dulu kentang..lepas tue susun lg bawang atasnya..sesudah disusun kedua2nya, tabur sesedap rasa di atasnya..ulang proses nie sampai loyang penuh..ops x la pula penuh betul ba..

last kita tuang susu segar dan penuhi atasnya dgn hirisan mozerella cheese...lepas tue bakar sampai cheese tu masak ala2 piza..he..he..



treng...ini la hasilnya...nasib Ipan makan jua akhirnya..nanti mama masak lagi ya..





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...