Berehat Sebentar Bersama

Friday, April 8, 2011

8 April 2011..Hape Bday 2 Eidlan & Eiman Eusoff

Cepatnya masa meninggalkn kita..Mcm aku x prcaya anak ku si kembar mohamad Eidlan Eusoff dan Mohamad Eiman Eusoff sudah mencecah angka 1 tahun..Masih aku teringat2 lg tyme dktr Mohamad bg tau " Ko x Pregnt, kembar saja.." ..masa tu 1 bdn x blh angkat sbb aku menangis mengenangkn Ipan baru 4 bulan dan aku preggy lagi...pdhal aku bru lewat 3 hari..Aku kuatkn hati  m'angap rezeki sbb aku kawin lambat...

Masa pregnt nie la aku teruk..x suka mkn nasi..hari2 mau mkn Wantan Ho d kedai Ihaw-Ihaw..So aku akan gamuk dgn Laki aku kalo hari tu aku x dpt mkn..Teruk kan...Byk kenangan masa Pregy kembar tu ba..masi ingat lagi tyme 5 bulan aku start x dpt tidur mcm biasa..perut aku besar mcm urg 9 bulan..Jawabnya tidur duduk la dr 5 bln hingga la saat aku mau d cser..

12 Week..


18 week


21 week


31 week


34 week..

Yang paling aku suka tyme preggy kembar bila membayar di kaunter,,,,mcmana panjang barisan pun, aku akan diberi laluan time berbaris...ha...ha..kesian urg tgk perutku yg melampau besar..Ada hikmah di sebalik tangisanku..cewahhh....

Kenangan paling aku x blh lupa apabila aku berklinik pakar minggu ke 36..Doktor tu ckp "ha..gam suda ni mama..berat si kembar  2kg suda..mlm ni awak masuk wad, besuk pagi kita cser.."..Wah...Aku mcm mau pengsan masa tu..tp terpaksa juga cek in..So , masa aku di Wad, nasib menyebelahi aku apabila wad 1st Class ada kosong hari tu..( Hospital Tawau cuma ada 1 wad 1st Class)..So dapat la En. Hubby aku kasi kawan aku di Wad..Sepanjang malam aku menangis ketakutan dan sedih sbb x dapat celebrate Bday ipan masa tu..Terasa mcm mau ke tali gantung masa aku melambaikan tangan tyme mau ke hospital..Sedih amat sangat...;(

Paling lucu, mlm semasa disuruh puasa sudah, aku menangis sampai ke subuh..takut ba...mcm mau mati rasanya..Paling aku sakit hati bila ada dktr pakar ( bukan yg ambil kes aku) mau cser aku secara menegak sbb kedudukn bby dlm perut bahaya..Aku mengamuk 1 hospital...Tepat jam 9 mlm doktor Ramesh iaitu doktor yg ambil kes aku tu dtg lawat wad..aku terus mengadu besuk aku akan d cser scr conventional...aku berkeras bg tau dia aku x mahu..Dia terdiam sbb dia ckp dia x dpt buat apa2 kalo ketua pakar sudah suruh mcm tu...Apa lagi, aku meraung mcm urg gila....Akibatnya aku x dapat tidur sehinggalah aku disuruh tukar pakaian bedah jam 6 am besuknya sbb nurse tu ckp aku org pertama akan dibedah...Sadisnya!!!! Doaku Allah memberikan keajaiban masa bedah nanti..manalah tau kisah ku aku suspen sikit mcm filem hindustan kan..Doaku tu kalo aku ingat buku doa pun kalah byknya..Sbb Aku percaya Allah s.w.t tidak akan menguji umatnya jika di luar kemampuannya,dan aku la antara umat yg tidak mampu itu..ha..ha.....Aku pasrah..Aku diiringi bapaku dan lakiku ke OT..Masa aku sudah diberi ubat bius, tetiba...aku terdengar suara yg aku kenal..Doktor Ramesh....Ya Allah engkau tunaikn hajat aku jua akhirnya..(Sebenarnya dia pagi tu ada hal sbb flight dia jam 8 am dan sekarang dia berada di samping semua doktor mengetuai operation itu..) Terima kasih wahai doktor yg berhati mulia...Sudahla hansem...(sempat jua...) memang dia la doktor idola ku..Ucapan terima kasih x dapat aku ucapkn ..hanya doaku agar dia sentiasa diberkati Tuhan..Amin..Aku harap anak dia sihat sentiasa sbb wife dia pun baru delivered..(tahu dr my BFF yg satu sekolah dengan wife doktor)

Akhirnya aku selamat di cser jam 8.30 am( Eidlan ) dan 8.32 am (eiman) dengan berat 2.65kg setiap seurg..Yang aku heran doktor -doktor yg berada d OT semua ketawa bila salah seurg nurse bckp "Doktor!!!! Si kembar ni cuba kamu tgk...sama mukanya mcm Doktor Ramesh"..Syukurla Nak kalo kamu jd doktor..hilang penat mama mengandung kamu dua..he,,,he..tidak bah..yg penting kamu jd anak yg soleh sudah cukup bagi mama nanti..Tq kepada semua petugas hospital yg baik hati sepanjang 5 hari aku di situ..


mASA Meeting..kena snap entah bila.. 5 bulan masa ni


Cikgu2 sambut makan mlm akhir tahun di Promenade Hotel


masa ni dlm 6 bulan..makan2 sbb my BFF Tracie pindah kk


Bertemu hari ke 6 kelahiran mereka sbb Eiman masuk Nicu 5 hari



2 bulan...



5 bulan



6 bulan..baju mama Amoi beli sbb aku jelus tgk cover Pa & Ma


Walker Abg Ipan jd Waris..Jimat..



Eiman d Gauk  tarik manja sedang BoBo..


My Cuties Twin..( Perasan ba aku..siapa lg mau puji kalo bukan mama kan ..LUV U ALL  )

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...