Berehat Sebentar Bersama

Saturday, June 11, 2011

Chez tat & Tat Telur..

tara....nie la antara hasil aku buat sbb bosan time cuti,,sja buat terus ajar my BFF  si Reni ....So, kalo dia pandai buat, aku suruh jak dia buat kalo aku bz...ha..ha..

Doh tat telur dan tat chez sama ja:

sebiji butter
1 biji telur
tepung gandum
sikit gula
= uli jak semua tue bahan sampai dapat dicanai..

isi tat telur

4 biji telur
gula ikut rasa lidah (aku bg dlm 2 sudu pengaut nasi)
1/2 tin susu sejat
air 3/4 gelas
sikit susu pekat

= sumbat jak semua bahan dlm blender..jap jak ya..

#masukkan jak doh dlm acuan tat, kalo rajin ada tu penekapnya..aku lampau rajin, ku sumbat jak antam2 dlm acuan tat..ha..ha..lepas tu tuang isi tat telur dan bakar sampai masak...

Isi tat Chez
250gm cream chez
3/4 gula ising
1 biji telur
1/2 cawan whipping cream
sikit esen vanilla

= aku sumbat jak semua bahan2 isi chez ni dlm blander ...blender jak sekejap..

#sama jua stepnya mcm tat telur, masukkan dulu doh dlm acuan..aku bakar dulu tu doh sekejap..keluarkan doh dan isi inti chez yg diblender..bakar hingga masak..

Sesiapa yg ada pie filling mcm aku, blhla letak ditengah2 tat chez tadi..Apa2 pun pie filling ok ba..yg aku nie, blueberry pie filling..malas decorate cantik2...asal ada saja ..ha..ha..



em..apa nie a???

nie doh aku ada lebih, supaya tidak membazir, aku ambil tue doh lebih...aku masukkan inti tuna didalam..aku antam2 jak tue sbb lambat sudah ..Supaya cantik sikit, aku letak jak kuning telur atasnya..Ya Allah...ni betul2 sedap pulak..ha..ha..Sekali gap jak lakiku kerjain..kalo beli di luar mahal jua nie..namanya tuna Roll..tapi aku malas menroll. aku tempek2 jak la..hasilnya..habis kurang 5 minit..Syabas2...

Selamat mencuba..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...