Berehat Sebentar Bersama

Monday, March 18, 2013

Berhentikan Kembarku Sekolah??? HomeSchooling ??

Salam..2 minggu ni memang sesak fikiran bila keadaan tidak mengizinkan mama meneruskan persekolahan anak-anak mama..Jika Eirfan saja disekolahkan, mesti Eiman menangis sebab dia yang paling suka ke sekolah..Memang saya akan rugi sebab dah terbayar fee awal tahun lebih 4k..Ems..Dalam keadaan tahun ni mama selalu sakit dan tidak mampu memanjat tangga tadika yang berada di atas rumah kedai..Selalu ke kk tanpa cuti sekolah satu kerugian paling besar..fee tetap jalan macam biasa..sebulan dalam RM800+++..Adeh..boleh bayar ccm kereta tu..

Alternatif???? Homeschooling...Mampukah aku ni??? Ilmu terlampau sikit..Dengan keadaan kesihatan tidak berapa baik..dan paling teruk...Hubby konpom2 tidak support kalo bab menghambur rumah..Ni buat aku pening..



Ni gambar kembar di sekolah...Tengok gambar ni buat hati mama pilu mau berhentikan mereka.. :(

Sesiapa yang boleh bantu berikan link mana-mana blog yang share pasal homeschooling, boleh tinggalkan komen??? TQ in Advance ya....

3 comments:

  1. kak, harap membantu

    www.ashra-aulia.blogspot.com
    www.normalmuslimmama.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. sayu saya baca... Saya amat2 memahami masalah kak. Sebab pernah berlaku pada saya sendiri dan trpaksa berhentikan sekolah tadika dua anak. Sememangnyer Tadika swasta teramat lah mahal lagi membebankan! cubalah cari alternatif lain yg lebih murah. mener2 ibu pun akan terasa sayu dan rasa bersalah yg teramat sgt.saya ambil langkah terakhir iaitu mengajar anak sendiri dirumah. alhamdulilah anak saya masuk sekolah rendah dengan jayanya dan mampu membaca dengan baik. Yang penting kena berkorban masa dan usaha! Saya doakan yg terbaik utk kak ;)

    ReplyDelete
  3. Zatie ...terima kasih ya dear..

    Dura Chin...tq dear..Dura..( Hug ketat2)..tq..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...