Berehat Sebentar Bersama

Friday, December 14, 2012

Doa Seorang Ibu..

Adui...salam...lama tidak berbelog..Sibuk?Tidak lah sibuk cuma kesihatan lutut mama langsung buat mama out of mood..Sakit jangan sebut..denyutannya mcm contraction masa beranak..Tapi sabar..Mungkin ada hikmah..Bila sebut pasal sakit, beberapa minggu lalu kembar dan Ipan ada sakit..Paling teruk wiwin Eiman..Sampai tahap aku berdoa tiap kali menangis.." Ya Allah ..tolong lah sembuhkan anak aku..Pindahlah semua penyakit dia kepada ku asal dia sihat.."..Sesungguhnya Allah SWT amat sayang pada hambaNya..Eiman doktor sahkan baik tanpa ada infection..Namun beberapa hari selepas Eiman sembuh, lutut mama kembali sakit..Mungkin kah itu jawapan yang mama minta??? JIka benar, mama syukur..Biarlah sakit ni mama tanggung asal anak mama semua baik..Jadi mahu tidak mahu, mama mesti bertahan dengan kesakitan tiap kali mama melangkah..

Bila mama terpandang sesetengah orang yang dikurniakan anak dan  kesihatan yang baik..mama berdoa agar mama pon akan sihat sentiasa mcm mereka..Bila seorang ibu yang sanggup membiarkan anak berumur 4 tahun memasak maggie dan telur sendiri..makan hanya berkicap sedangkan si ibu sihat walafiat..tidur dan menonton tv lebih penting dari makan dan keselamatan anak..Cukup buat mama insafkan diri..Ya Allah jika aku jadi seperti dia, aku mesti bersyukur dikurniakan kesihatan yang baik.Sedih dan sungguh buat mama musahabah diri..

Sesungguhnya rahmat seorang itu yang masih hidup ialah Doa Ibu..Jika hilang Ibu, rahmat Allah SWT paling bernilai akan hilang iaitu Doa Seorang Yang bergelar Ibu..Ya Allah, jadikan lah aku seorang ibu yang baik untuk anak-anaku..Kuatkan lah aku untuk menjaga AmanahMu dengan sebaiknya..




Ipan , Eiman dan Manja..ditepi tu kazen durg Kimi..


4 comments:

  1. Fara...setiap seorang itu berbeza dugaannya...Nur Arissa Batriesya Alhamdulillah dikurniakan oleh Allah SWT kesihatan yang baik sepanjang hampir 11 bulan usianya..tapi Allah uji dia dengan berada jauh dari mak yang melahirkannya..dia hanya dapat rasa kasih sayang yang lengkap dari mak ayah hanya pada hujung minggu...sama2 kita bersangka baik dengan Allah ye...Allah sayang kita..sebab itu Allah uji.. :)

    ReplyDelete
  2. Ayumieka..tq dear sbb sudi baca..

    DYatie...sabar ya..mesti yatie lagi sedih...

    Annie..tq dik..harap N pon take care bby dlm perut..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...