Berehat Sebentar Bersama

Monday, October 31, 2011

Bubur Daging Emergency

Salam...

Hallo..

Kali nie mama Ipan just mau share cara2 buat bubur time malas menjelma..

Selalunya ini memang last method la saya buat jika malam b4 tido saya betul2 x larat utk kupas carrot dan sewaktu dengannya..

So, benda yg memang senang mama buat hanya sumbat beras dan air dlm slow cooker..

Kosong...

Besuk subuh baru fikir...
ha..ha...
(sebenarnya memang selalu pun aku weak batt tahap dewa sampai cuci muka pun x larat..)



Subuh dlm jam 5 tu kupas sedikit carrot,hiris sikit ja jagung manis dan kupas sebiji kentang..Tetapi jika malas lagi, kupas carrots pun jadilah..

Sebelah adalah stok daging yg memang aku buat tiap hujung minggu utk masa2 darurat mcm ni..
( Bukan semua nie ba,ambil dlm 5-6 keping jak)
dan aku hiris jak sikit bwg putih..




Tumis bawang putih..( aku guna olive oil )


Masukkan daging hingga naik bau..terus masukkan sayur2 yg ingin kita masukkan dlm bubur nanti..


Tambah sikit air utk membantu sayur tadi masak dengan segera..
( mcm kita masak sayur harian la nie..)




Bila sayur tadi telah masak, tuangkan ke dalam bubur kosong yg kita sumbat b4 titun..

Gaulkan hingga sebati dan siap utk dihidangkan..

atau siap utk di blender..

( saya x dapat ambil gambar bubur yg siap sbb terus ke sekolah..bibik c kembar yang kasi mamam..)

Selamat Mencuba..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...